Digital løsning til bestilling og betaling af madservice i Hjørring Kommune

31-01-2019

- borgerne visiterer sig selv!

I Hjørring kommune kan borgere, der ønsker at anvende madservice, selv vælge leverandør via Internettet. De godkendte leverandører modtager automatisk bestillingerne, og der dannes automatisk samtykke som sendes til Udbetaling Danmark til brug for modregning i borgerens pension. Når leveringen skal sættes på pause og genoptages, sker dette også via webløsningen, som har sparet kommunen for rigtig mange telefonopringninger og desuden lettet opgaven med visitering. Borgerne har taget særdeles godt imod løsningen, fordi de i ro og mag kan sidde derhjemme – ofte sammen med en pårørende – og vælge de måltider, de ønsker leveret. Madservice-løsningen er udviklet, så den kan anvendes fra både PC og tablet.

Den tekniske løsning består af en selvbetjeningsløsning med NemId-signering (leveret af Dafolo) en postklient til SBSYS og en integrationsløsning der sikrer integration til kommunens systemer, leverandøren og Udbetaling Danmark, leveret af Convergens.

I Hjørring kommune har Heidi Lynge Løvschall fra Digitalisering og velfærdsteknologi været projektleder på opgaven, og hun står meget gerne til rådighed med yderligere information.
 
Læs mere om løsningen her.

Yderligere information
Adm. direktør Stephen Hall Reusch, sha@convergens.dk, mobil 4020 5350.