Kommunerne sparer millioner ved fjernprint via SBSIP og CIS

I et helt friskt nyhedsbrev fra KOMBIT (Kommunerne sparer 28 mio. kr. ved fjernprint via Serviceplatformen) står der noget som ikke er helt korrekt.

Nyhedsbrevet omtaler at der nu, på KOMBITs Serviceplatform er en outputmanager, som gør at man allerede nu ved at de danske kommuner kommer til at spare ca 28 millioner kroner årligt, fordi forsendelser fra nogle KOMBIT-systemer kommer til at gå dén vej.

Man sparer 25 øre pr Digital Post-forsendelse, fordi forsendelsen ikke skal gå via en af de store fjernprintleverandører, primært doc2mail og Strålfors Connect. Sender man en forsendelse gennem disse leverandører, hvor man lader fjernprintleverandøren afgøre, om forsendelsen skal til fjernprint eller Digital Post, så tager fjernprintleverandøren 25 øre for at levere den til Digital Post.

Det der ikke er korrekt er formuleringen "I dag håndteres hele processen omkring udsendelse af Digital Post og fysiske breve af kommunernes fjernprintleverandører". Har man en input/output-manager stående, for eksempel SBSIP eller CIS, så er det her, fordelingen mellem Digital Post og fjernprint foregår, og så er der ikke en 25-øre afgift for at levere til Digital Post.

 

En ting, som så kan være interessant er, at man som myndighed vil kunne (komme til at) koble sig på KOMBITs output-løsning.

Er det godt?

Jeg synes det må handle om, om man så kan håndtere retursvar for Digital Post på en god måde? Kan man styre at svar på henvendelser automatisk kan journaliseres til den sag den udgående blev sendt fra?

Det må vi se på.

0 kommentarer til artiklen

Skriv de tegn, du ser på skærmen,
så vi ved, du ikke er en robot”
Indtast den viste kode: